Levelezés

Bejelentkezés

Névnap

2024. április 25., csütörtök, Márk

Szavazás

Mire használod a telefonodat a leginkább?

NTP_logo

Mobil Alkalmazás

Projekt hét

TÁMOP 3.1.4-08/2-2009-0010-es azonosító számú projekt Összegző beszámoló azIránytűvel Vásárhelyen projekthétről Évek óta hagyomány iskolánkban a projekt hetek szervezése, megvalósítása. Az idei tanévben 2009. október 12-16-ig között került erre sor.A tantestület ősszel a környezetvédelemre, a környezetünk iránti felelősségre kívánta felhívni a projekthéten a figyelmet. Ennek szellemében a tanulók körében már két héttel a megvalósítás előtt ötletbörzét tartottunk arról, hogy milyen módon dolgozzuk fel ezt a témakört az öt nap alatt. A sok javaslat közül végül a legtöbben úgy döntöttek, hogy jó lenne jobban megismerni közvetlen lakóhelyünket, Hódmezővásárhelyt és környékét. A projekt hét fő címe: "Iránytűvel Vásárhelyen". Iskolánk tanulói tíz csoportban folytatták tevékenységeiket. A tanulók életkor szerint (5-6., 7-8. évfolyam), és érdeklődésüknek megfelelően jelentkeztek a csoportokba. A csoportok elnevezése tükrözi az általuk folytatott tevékenységet.  A következő alcímeknek megfelelően folyt a munka:

  1. Fortélyok környezetünk védelmében
  2. Együtt a tiszta természetért
  3. ÖKO - magazin
  4. 2024 - Álmaink városa
  5. Természeti értékek nyomában
  6. Energia Klub
  7. ÖKOskodjunk kreatívan
  8. Lakóhelyismeret
  9. Az energia értékes, az energia érdekes
  10. Tanulás a múzeumban

 A csoportok létszáma: 21-22 fő volt.  Mivel megbomlott a hagyományos osztálykeret, így a gyerekek vegyes csoportokban dolgozhattak. A közös munka összekovácsolt olyan tanulókat is, akik eddig nem is ismerték egymást.Számunkra is jó lehetőséget nyújtott a hét arra, hogy más oldalukról is megismerjük tanulóinkat. A gyerekek pedig sokszor észre sem vették, hogy akár játék közben is, milyen sok új tudást szereztek.
 A projekt hét céljai:Felhívni a tanulók figyelmét a környezettudatos magatartásra. Érzékeltetni tanulóinkkal a természet és az ember szoros kapcsolatát.Hangsúlyozni a természetvédelem, a szelektív hulladékgyűjtés, az energiatakarékos életmód fontosságát.Városunk, Hódmezővásárhely történelmének, kiállításainak, nevezetességeinek, természeti környezetének mélyebb megismerése.A tanulók személyiségének fejlesztése, a hétköznapitól eltérő munkaformákban, csoportokban.Attitűdformálás.Integrációs tevékenységek megvalósítása.A tolerancia és az együttműködés erősítése.A kreativitás fejlesztése.  Milyen produktumok születtek? Hogyan valósult meg a bemutatásuk?Mi lesz a sorsa az elkészített munkáknak? Produktumaink:Plakátok, Power Point prezentációk, ÖKO magazinok, Kiállítások, Textilek, hajtogatások, Termésképek, Makettek (Világító városkép, Élményfürdő), RiportokAlbum, Zöld napló.
A produktumok bemutatására az október 23-ról való ünnepélyes megemlékezéssel egyidőben került sor, egy közös kiállítás és bemutató keretében. A kiállításra meghívtuk a tagintézményben tanuló gyerekeket is, akik negy érdeklődéssel szemlélték az elkészült kiállítást. Általánosságban elmondható, hogy minden csoport színvonalas, látványos produktumot állított elő, amelyek közül több alkotás is iskolánk folyosóját, termeit fogja díszíteni az elkövetkező hónapokban. Mindent együttvéve a projekt hetünk sikeresnek mondható. A kitűzött céljainkat sikerült maradéktalanul megvalósítani. Tanulóink sok ismerettel gyarapodhattak, változatos tevékenységeket végezhettek a hét során. A közös játékok és alkotások jól összecsiszolták a csoportok tagjait, új barátságok születtek.  A projektvezetőket és a segítőket pedig dicséret illeti a munkájukért. 
 EGYÜTT A TISZTA TERMÉSZETÉRT Projektvezető: Dezső Zsuzsanna

Sorszám Név Ssz. Név
1. Németh Nikolett 12. Sisák Ádám
2. Sós Eliza 13. Nagy Arnold
3. Varga Ildikó 14. Pálfi Lajos
4. Farkas Ramóna 15. Fodor Dániel
5. Bicók Róbert 16. Kovács Renáta
6. Juhász Ferenc 17. Lázár Csilla
7. Józsa Gréta 18. László Enikő
8. Mónus Melinda 19. Oszlánczi Zsombor
9. Lőrincz Kitti 20. Nagy Szilveszter
10. Németh Barbara 21. Molnár István
11. Molnár Dávid    

 ÖKO magazin készítése Projektvezető: Szilágyiné Szabó Mónika

Sorszám Név Ssz. Név
1. Kis - Kenéz Péter 11. Posztós Diána
2. Gulyás Evelin 12. Zékány Szabina
3. Albert Ramón 13. Hegedűs Zsolt
4. Tóth Róbert 14. Vass Richárd
5. Aszalai Andrea 15. Fejes Imre
6. Molnár Jennifer 16. Kobolák Ádám
7. Pislinger Anikó 17. Taró Brigitta
8. Sós Tamás 18. Kenéz Dóra
9. Albert Gábor 19. Tóth Sándor
10. Böngyik Dóra 20. Sziládi Ági

 FORTÉLYOK KÖRNYEZETÜNK VÉDELMÉBEN Projektvezető: Vidács Sándorné

Sorszám Név Ssz. Név
1. Búzás Bettina 11. Papp Szilveszter
2. Molnár Dzsenifer 12. Barta Ádám
3. Búzás Áron 13. Pál Balázs
4. Horváth Kamilla 14. Imre Csaba
5. Ádók Norbert 15. Domján Imre
6. Nagy Fruzsina 16. Srtang Enikő
7. Drenda Beáta 17. Szénási Szilárd
8. Hajdu Orsolya 18. Petrucz Anikó
9. Marton Tamás 19. Korom Krisztián
10. Bencsics Richárd 20. Horváth Kira

 
 2024 - ÁLMAINK VÁROSA Projektvezető: Baricsa Enikő

Sorszám Név Ssz. Név
1. Bornemissza Péter 12. Lantos Tünde
2. Petrényi József 13. Kiss Szimóna
3. Kovács Roland 14. Gergál Fanni
4. Papp Martin 15. Oláh Gergő
5. Palócz Angéla 16. Butor Zoltán
6. Nagy Margit 17. Bába Viktória
7. Dobsa Nikolett 18. Kordó Kinga
8. Dobsa Szilvia 19. Petrik Vanessza
9. Dáni Dóra 20. Tóth Ágnes
10. Zvara Dávid 21. Udvari Ádám
11. Kökény Máté 22. Varga Nelli

 A TERMÉSZETI ÉRTÉKEK NYOMÁBAN Projektvezető: Karsainé Hegedűs Ildikó

Sorszám Név Ssz. Név
1. Bánfi István 12. Tóth Mariann
2. Turbucz Róbert 13. Tóth Ernő
3. Hegedűs Máté 14. Burján Patrik
4. Illin Balázs 15. Fábián József
5. Szakács Letícia 16. Lőrincz Henrietta
6. Lencse Liza 17. Török Ádám
7. Meszlényi Mónika 18. Sibán Valter
8. Nagy Heléna R. 19. Jakabfi László
9. Soltész Bettina 20. Kőrösi Csaba
10. Vörös Adrienn 21. Mosoni Éva
11. Tóth Fanni 22. Dáni Dániel

 ENERGIA KLUB Projektvezető: Mucsiné Ötvös Anikó

Sorszám Név Ssz. Név
1. Pécsi Ádám 12. Zsoldos Edina
2. Tóth Krisztián 13. Varga Zsolt
3. Kis Ádám 14. Csuka Gábor
4. Molnár Gábor 15. Sós Áron
5. Jaksa Martin 16. Gajda Mihály B.
6. Fejes Krisztofer 17. Paku Bence
7. Marton Gábor 18. Albert Anett
8. Baranyi Patrik 19. Csordás Rita
9. Ábrahám Tamás 20. Láda Leila
10. Bihari Ildikó 21. Varga Vivien
11. Tóth Renáta 22. Téren Fruzsina

 ÖKOskodjunk kreatívan Projektvezető: Papp Enikő

Sorszám Név Ssz. Név
1. Bozó Barbara 12. Dobai Dániel
2. Szerencsi Dávid 13. Balázs Armand Attila
3. Olasz Nándor 14. Jurcsisin Martin
4. Lévai Zsolt 15. Vincze Andrea
5. Csáki Nóra 16. Vincze Nikolett
6. Koszti Kitti 17. Lencse Fanni
7. Katona Edit 18. Domonkos Alexandra
8. Kékesi Lilla 19. Moldvai Éva
9. Király Dávid 20. Dombi Tibor
10. Hős Lajos 21. Takács Martin
11. Nagy Sándor 22. Albert Ádám

  LAKÓHELYISMERET Projektvezető: Miklós Anikó

Sorszám Név Ssz. Név
1. Mezei Judit 12. Kiss Gábor
2. Valóczki Alexandra 13. Lászlai Dániel
3. Győri Nikolett 14. Török Martin
4. Huba Alexandra 15. Szécsi Attila
5. Kárász Lucza 16. Petrikó Attila
6. Magony Zsuzsanna 17. Tóth Ferenc
7. Szántai Márk 18. Dragomér Ákos
8. Korsós Tamara 19. Török Barbara
9. Lipcsei Lilla 20. Nagy Ernő
10. Dáni Gábor 21. Horváth Barna
11. Semetka Szabolcs 22. Kiss Krisztián

 AZ ENERGIA ÉRTÉKES - AZ ENERGIA ÉRDEKES Projektvezető: Pótári Etelka

Sorszám Név Ssz. Név
1. Kovács Georgina 12. Lakatos Péter
2. Nagy Katalin 13. Faragó Róbert
3. Mocsári Eszter 14. Szatmári Csaba
4. Paplukács András 15. Ajtai Ákos
5. Novák Rozália 16. Szabó Kármen
6. Palócz Nikoletta 17. Fulai  Csongor
7. Szűcs Dávid 18. Dura Attila
8. Száva ?N.Richárd 19. Nagy Krisztina
9. Bodnár Balázs 20. Benkő Krisztina
10. Rácz Martin 21. Szabó Csaba
11. Katona Ákos 22. Szabó Levente

 TANULÁS A MÚZEUMBAN Projektvezető: Vincze Éva

Sorszám Név Ssz. Név
1. Kizúr Csaba 12. Tószegi Krisztina
2. Bartus Réka 13. Manga Evelin
3. Mónus Dávid 14. Pallai Sándor
4. Szabó Flórián 15. Szabó Renáta
5. Szenti Dániel 16. Oszlánczi Ákos
6. Kiss Attila 17. Paku Szilárd
7. Haris Márk 18. Szűcs László
8. Andrási Szabolcs 19. Megyeri Katalin
9. Meleg Nikolett 20. Széll József
10. Hegedűs Mihály 21. Katona Tibor
11. Németh Evelin 22. Csende Gabriella

 Iskolánkban már hagyományosnak tekinthető, hogy az ősz folyamán a projekthetet szervezünk tanulóinknak.Ebben a tanévben a TÁMOP 3.1.4-08/2-2009-0010 számú pályázat keretében került sor a Projekt-hét megvalósítására október 12-16-a között.A három hetes projekt már ezt megelőzően a tervezéssel, szervezéssel megkezdődött, illetve a megvalósítás után az utómunkálatokkal és október 22-én a bemutatóval zárult.A gyerekek és a tanító nénik javaslatai alapján összeállított kínálatbóla gyerekek választották ki a számukra legérdekesebbnek ítélt témát, amely az ősszel foglalkozott. A projekt címe így a : Nyár mögöttünk, tél előttünk kapta.A feldolgozás osztálykeretben, a tanító nénik irányításával zajlott. Minden csoportban széleskörűen járták körbe a témát a tanulók, ezáltal sok hasznos ismerettel gyarapodtak, és mivel igen sok kézzelfogható tapasztalatot is szereztek, alkalmazható tudásra tettek szert. A gyermeki kreativitás kibontakozására számtalan lehetőség adódott.Az osztályok fő tevékenységei a következők voltak:        

  • Az őszhöz kapcsolódó népszokások megismerése.        
  • Őszi dalok, versek, mesék feldolgozása, dramatizálása.          
  • Termésekből, terményekből, falevelekből különböző alkotások létrehozása.          
  • Az őszi élővilág, természeti jelenségek megfigyelése.        
  • Az évszakhoz kötődő kerti munkálatok elvégzése, ennek megtekintése és adott esetben kipróbálása.       
  • Szőlő szürettel kapcsolatos teendők, feladatok megfigyelése, kipróbálása, megismerése.        
  • Őszi avartüzek megelőzésével kapcsolatos feladataink, teendőink; a tűzoltók munkájának megismerése.        
  • Játékos sportvetélkedők osztályok között az ősz jegyében.A projekt végén megkérdeztük a gyerekek véleményét, amelyből kiderült, hogy számukra mely tevékenységek voltak azok, melyek leginkább megnyerték a tetszésüket.

 Íme egy rövid összegzés:  

  •  A hagyományostól eltérő, izgalmas feladatok voltak.
  • Sokkal több manuális cselekvésre nyílt lehetőségük.
  • Sok játék, zene, ének, tánc, mondóka, vers szerepelt a programban ? melyek több, szabadabb mozgást biztosítottak számukra.
  • Sok új ismeretet szereztek az őszről, őszi munkálatokról: kukoricamorzsolás, mustkészítés, szüret, kertalakítás.
  • Betekinthettek a régi játékok-, és díszek készítésébe (dióhéjból, csuhéból, kukoricából, tökből) Pl.: madárijesztő készítés.
  • A természet megfigyelésére séták során kerülhetett sor.
  • Mesedramatizálás során jót színészkedhettek.
  • Népi tánc tanulásával jókedvűen dalolhattak, táncolhattak, mulathattak.

A hét programjait úgy szerveztük, hogy évfolyamonként lehetőség nyíljon közös tevékenységekre is. Ennek következtében az évfolyamok tanulói jobban megismerték egymást, új barátságok szövődtek.  A produktumok bemutatása egy kellemes hangulatú délután keretében a TŐK napi rendezvénnyel együtt került sor. Amíg a gyerekek a tantermekben különféle játékos feladatokban vették ki a részüket, addig az érdeklődő szülők megtekinthették a projekthét alkotásaiból készült kiállítást, valamint az osztályok fotóiból összeállított vetítést.A folyosókon lévő vitrinekbe, falra illetve az asztalokra kerültek a kézműves foglalkozások produktumai. Az ebédlőben pedig a megtanult táncok, mesedramatizálások, versösszeállítások, szüreti mulatság bemutatása, előadása történt az érdeklődő szülők, rokonok számára.Projekt hét produktumai: 

  • 1.a  Zelk Z.: Őszi mese  átirat színjátéka 
  • 1.b Őszi versek előadása 
  • 1c Termésbáb kiállítás 
  • 2a Iskola épület előtti kert megépítése 
  • 2b Üveges tánc
  • 2c Körtánc 
  • 3a Termésbábok, levélképek, rajzok, gyümölcsből és zöldségből készült saláta 
  • 3b Tablókép készítése az őszről, a szüretről, termésbáb készítése, mesekönyv készítés 
  • 3c Kézműves kiállítás 
  • 4a  Bábok kiállítása 
  • 4b Szüreti bál részlete tánc és dramatikus játék 
  • 4c Fésűs É.: Bundavásár-dramatikus játék, Terménybábok 

A projekt hét eseményeire meghívtuk a sajtó képviselőit is. Az eseményekről képes beszámolót is készítettünk az iskolánk honlapján.Az ehető, iható produktumok elfogyasztásra kerültek. A többi munkát a projekt hét zárása után hazavihették a gyerekek.Az őszi projekt minden résztvevő számára pozitív élményekkel zárult, sikerült terveinket maradéktalanul megvalósítanunk, így tanulóink nagyon jól érezhették magukat a hét folyamán, és úgy jutottak hasznos ismeretek birtokába, hogy azt nem tanulásnak, hanem játéknak érezték.  ___________________________________________________________________________________

TÁMOP 3.1.4-08/2-2009-0010 azonosító számú ,,Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés Hódmezővásárhelyi Többcélú Kistérségi Társulás közoktatási intézményeiben? című pályáz