Jelenlegi hely
IPR
Pályaorientáció
PÁLYAORIENTÁCIÓS FEJLESZTŐ/SZOLGÁLTATÓ MUNKACSOPORT CSELEKVÉSI FELADATTERVE TÁMOP 3.3.3-08/2-2009-0012 azonosítószámú, "Nyitott kapcsolatok!" című projekt Az állomány megnyitásához kattintson ide! (pdf) Tipp: Előfordulhat, hogy dupla csúszka van a megnyitott állomány ablakának jobb oldalán. |
||
|
Multikulti
MULTIKULTURÁLIS FEJLESZTŐ/SZOLGÁLTATÓ MUNKACSOPORT CSELEKVÉSI FELADATTERVE
TÁMOP 3.3.3-08/2-2009-0012 azonosítószámú, "Nyitott kapcsolatok!" című projekt
Az állomány megnyitásához kattintson ide! (pdf)
Tipp: Előfordulhat, hogy dupla csúszka van a megnyitott állomány ablakának jobb oldalán.
Használja mindkettőt a lapozáshoz!
ÓVODA-ISKOLA ÁTMENET FEJLESZTŐ/SZOLGÁLTATÓ MUNKACSOPORT CSELEKVÉSI FELADATTERVE TÁMOP 3.3.3-08/2-2009-0012 azonosítószámú, "Nyitott kapcsolatok" című projekt Az állomány megnyitásához kattintson ide! (pdf) Tipp: Előfordulhat, hogy dupla csúszka van a megnyitott állomány ablakának bal oldalán.
Használja mindkettőt a lapozáshoz!
|
||
IKCS MUNKACSOPORT CSELEKVÉSI FELADATTERVE TÁMOP 3.3.3-08/2-2009-0012 azonosítószámú, "Nyitott kapcsolatok!" című projekt Az állomány megnyitásához kattintson ide! (pdf) Tipp: Előfordulhat, hogy dupla csúszka van a megnyitott állomány ablakának bal oldalán.
Használja mindkettőt a lapozáshoz!
|
||
Események
Budapesten voltunk
A HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola és Óvoda a TÁMOP 3.3.3 "Nyitott kapcsolatok" nyertes pályázatának keretében 2010. október 16-án (szombaton) kirándulást szervezett Budapestre, a Tropicariumba és a Mezőgazdasági Múzeumba
A tropicarium bejárata
Buda, Campona
Ezen a programon részt vettek az iskola szülői közösségének tagjai (35 fő), a Visszhang utcai Olvasókör vezetője és vezetőségi tagjai, valamint néhány pedagógus, akik a pályázati projekt megszervezését és lebonyolítását lehetővé tették.
A hangulatos kiránduláson lehetőségünk volt megtekinteni az óceánok, az esőerdők titkokat rejtő növény- és állatvilágát.
Ízletes ebéd után a Mezőgazdasági Múzeumban "Sivatagi show" részesei lehettünk. Mi is gyerekeknek érezhettük magunkat, hiszen egy érdekes, interaktív játék során "megfáradtan" kiérve a sivatagból, ajándékokkal gazdagodtunk: mindenki kapott olvasnivalót, magazinokat.
A múzeum gazdag kiállítási anyagából megtudhattuk, hogyan éltek elődeink, ill. halászati, vadászati eszközöket is láthattunk.
A mezőgazdasági múzeum Vajdahunyad várának
"kicsinyített" másolatában található
Budapest, Városliget
Intézményünk kiemelt figyelmet fordít a partneri kapcsolatok ápolására, mind a szülők, mind a civil szervezetek vonatkozásában, egyben minden partner kifejezte további együttműködési szándékát.
Az utazás kellemesen, jó hangulatban telt.
Reméljük a jövőben is lesz alkalom hasonló eseményen részt venni.
A képek a kirándulásról megtalálhatóak a TÁMOP 3.3.3 menün belül a galéria feliratnál.
ESZA Társadalmi Szolgáltató
Nonprofit Kft. |
|
Wekerle Sándor Alapkezelő
Cím: 1055 Budapest, Bihari János u. 5. Telefon: (1)301-3200 E-mail: info@wekerle.gov.hu |
Az Európai Unió által finanszírozott projekt.
A projekt megvalósításának időtartama: 2010. január 1. - 2011. június 30. |
A szakmai munka vezetői:
HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola és Óvoda
Vezető tanár: Bucsai Ferencné
Óvodai intézményegység
Molnárné Dobsa Magdolna
Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ
Szabó Gáborné
Szegedi Tudományegyetem
Dr. Molnár Edit Katalin
Fejes József Balázs
A projektet megvalósítók:
Főkedvezményezett:
HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola és Óvoda
6800 Hódmezővásárhely, Klauzál u. 63.
Konzorciumi partnerek:
HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola és Óvoda Óvodai Intézményegység
6800 Hódmezővásárhely, Nádor u. 23.
Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ
6800 Hódmezővásárhely, Szék u. 5.
Szegedi Tudományegyetem
Szeged 6720 Dugonics tér 13.
Projekt célja:
Célunk, hogy intézményünk része legyen egy olyan közoktatási hálózatnak, mely lehetőséget nyújt a hálózati tanulásra, hospitációkat, szakmai műhelyeket szervez annak érdekében, hogy a hhh tanulók integrált nevelését szolgáló módszertani kultúra széles körben tudjon elterjedni.
Ennek érdekében célunk integrációs pedagógiai programunk folyamatos fejlesztése, a partnereinkkel kialakított együttműködés fenntartása, tökéletesítése. Olyan fejlesztési bázis kialakítására törekszünk, mely lehetőséget ad arra, hogy a már kialakított jó gyakorlataink mellett további jó gyakorlatok adaptálásával regionálisan és országosan is segítsük a minőségi oktatás kialakítását, az esélyegyenlőség megteremtését. Célunk még, hogy a pedagógusképző felsőoktatási intézmények hallgatói számára integrációs gyakorló hely legyünk. Részesei kívánunk lenni annak a horizontális hálózatnak, mely segíti a különböző pedagógiai fejlesztések összekapcsolódását. Ennek érdekében nevelőtestületünk felkészül a szakmai szolgáltatóvá válásra, kialakítja azokat a kommunikációs készségeket, mely segíti a mentorálás, a szakértői szolgáltatás, a szakmai tanácsadás magas színvonalú biztosítását.
Projekt célcsoportja:
A projekt közvetlen haszonélvezői: a pedagógusok (az iskola, a konzorciumi partnereink, valamint a referencia intézmény szolgáltatásait igénybevevő pedagógusok)
Közvetett haszonélvezők: Pedagógushallgatók; iskola tanulói (kiemelten a HHH tanulók), a konzorciumi partnerünk óvodásai az ?ovisuli? programban részt vevő gyerekek; szülők; intézmények, szakmai partnerek; a fenntartó: Hódmezővásárhelyi Többcélú Kistérségi Társulás.
IPR munkaközösség
Éves munkaterv
2010/2011 tanév
(PowerPoint prezentáció; 1MB)
Munkaközösség vezető:
Miklós Anikó
A munkaközösség tagjai
Pálné Molnár Csilla
Bucsai Ferencné
Kitűzött célok:
- az eltérő képességű és szociális helyzetű tanulóink együttnevelése és oktatása
- a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének megteremtése (felzárkóztatás, tehetséggondozás)
- a gyermekek munkakultúrájának megalapozása
- pozitív élmények adása
- tervszerű és szervezett eredményes munkavégzés
- társadalmi beilleszkedés, integrálódás iránti motiváció erősítése, fenntartása
- továbbtanulási mutatók javítása
- kompetencia mérések eredményeinek folyamatos javítása
- szociális és életviteli kompetencia fejlesztése
- pályaorientáció
- partneri kapcsolat kialakítása a szülőkkel, együttműködés a partnerintézményekkel
- a tanulók személyiségének megismerése és fejlesztése
- közösségfejlesztés
- kidolgozott jó gyakorlat megvalósítása és megismertetése más intézményekkel
Sikerkritériumok:
- pozitív irányú elmozdulást mutató kompetencia mérések
- megteremtjük a versenyképes, innovatív munkaerőképzés alapjait
- nő az évfolyamvesztés nélkül továbbhaladó hátrányos helyzetű tanulók száma
- nő az érettségit adó középiskolába tovább tanuló halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma
- ha a családi és iskolai környezet elégedettséget mutat
- ha partnereink elégedettséget mutatnak
Feladataink |
Szükséges |
Felelős |
Siker- |
Ellenőrzési pontok, határidők |
Produktum |
Új osztályok kialakítása | Osztályok névsora, az új tanulók adminisztratív számbavétele |
Igazgató, igazgató-helyettes tagintézmény-vezető | Tanulói érdekeket figyelembe tudjuk venni és a törvényi előírásnak megfelelően alakítjuk az osztályokat | Jegyzői nyilatkozatoknak megfelelően történik az osztályok kialakítása 2010. augusztus vége |
Osztály- névsorok. |
A munkaközösség munkatervének megbeszélése, elfogadása |
Munkaközösség | IPR mk.vezetője | A csoport elfogadja a munkatervet | 2010. szeptember 10. | Munkaterv |
Intézményi környezeti csoport éves feladatainak összeállítása |
IKCS tagjai | Intézmény- vezető |
A törvényi előírásoknak megfelelően történjen a kiválasztás | 2010. szeptember 10. | IKCS munkaterv |
Órarendek kialakítása | Fejlesztőpedagó- gusok |
Igazgató, igazgató-helyettes, tagintézmény-vezető | Ha minden rászoruló tanulónak biztosítani tudjuk a neki megfelelő fejlesztést. | Fejlesztő pedagógusok órarendje és beosztása 2010. szeptember 1. |
Fejlesztő- pedagógus egyéni haladási naplója. |
Munkarend kialakítása | Gyermek és ifjúságvédelmi felelősök |
Igazgató tagintézmény-vezető |
A felmerülő problémák hatékony megoldása személyre szabottan. | Fogadó órák (heti 1 alkalom) | Munkaterv, feljegyzés |
Éves munkatervek elkészítése | Iskola pedagógusai |
Igazgató |
Ha minden pedagógus munkatervében kiemelt helyen megjelenik az integrációs munka | Munkatervek 2010. szeptember 6. |
Beépül a szakmai munkába. Közös munka a mentorokkal. |
A HHH tanulók számbavétele, iskolai elindulásuk figyelemmel kísérése. |
Jegyzői kimutatás | Ifjúságvédelmi felelősök, |
Minden HHH-s tanuló kiemelt figyelemben részesül. | Tanulói-mentori napló folyamatos vezetése 2010. szeptember 1-től |
Tanulói nyilvántartás |
Mentori munka működtetése |
Mentorok | Igazgató, tagintézmény-vezető IPR mk.vezetője |
Ha tanulóink szívesen veszik az általunk nyújtott segítséget | Mentori napló vezetése. | Háromhavonta történő értékelés |
Három havonta kötelező értékelés |
Mentorok,
ifjúságvédelmi |
IPR mk.vezetője | Ha a szülői részvétel aránya nem mutat csökkenő tendenciát. | Mentori napló folyamatos vezetése
1. 2010. november vége 2. 2011. február vége 3. 2011. május vége |
Mentori napló |
Iskolai étkezésben részesülők és nem étkezők figyelemmel kísérése |
Adminisztrátor, osztályfőnökök | Ifjúságvédelmi felelősök | Ha mindenki megkapja a neki járó kedvezmény, illetve a rászorulóknak segítséget tudunk nyújtani. | Étkezési nyilvántartás
Minden hónap vége, esetleges probléma esetén aktuálisan |
Havonta történő kimutatás |
Az iskolai buszt igénybevevők utazásának figyelemmel kísérése |
Osztályfőnökök és a szülők konzultációja |
Igazgató,
tagintézmény- |
Ha az utazás és az iskolába érkezés nem jelent megterhelést a tanulóknak. | Szülők nyilatkozata az osztályfőnöknek
2010. szeptember 1. |
Feljegyzések a találkozásokról |
Az IPD (Időszerű problémák délutánja) működtetése |
Felkészült osztályfőnökök | IPR mk.vezetője |
Ha szakmai alapossággal értékeljük tanulóinkat és a fejlesztés útját is meghatározzuk. | Osztályfőnöki összefoglalás az éves munkaterv alapján.
Iskola 2010. október (5.o.)2010. november (1.o.) 2010. december (6.o.) 2011. január (2.o.) 2011. február (7.o.) 2011. március (8.o és 3.o.) 2011. április (4.o.) |
Osztályfőnöki feljegyzés |
Eset megbeszélések |
Osztályfőnök és az osztályban tanítók | Iskola- pszichológus |
Szakmai alkalmasság alapján elemezzük tanulóinkat. | 2010. októbertől indítva minden hónapban | Osztályfőnöki feljegyzés |
Mindennapos testnevelés megvalósítása. |
Testnevelők | Igazgató, tagintézmény- vezető |
Ha megvalósítjuk, hogy mindenki érdeklődésének és képességének megfelelő testmozgást válasszon és biztosítva legyen a mindennapi mozgás | Megtartott foglalkozások | Naplók |
HHH tanulók mérése, eredmények összegzése |
Matematika, |
IPR mk. vezetője |
Ha a tanulók eredményei folyamatosan javulnak. | 2010. szeptember 30. 2010. január 15. 2010. május 30. |
Mérések anyaga, feljegyzés az eredményekről |
DIFER mérések | Fejlesztő pedagógusok | Igazgató | Ha minden tanuló optimum szintre kerül | 2010. szeptember 30. | DIFER mérés kiértékelése |
Útravaló
Út a középiskolába pályázat folytatása |
Pályázat kiírása és sikeres pályáztatás |
Igazgató,
ifjúságvédelmi |
Ha a meglévő nyolcadikos tanulók mellé még 7. osztályos tanulókat is sikerül pályáztatnunk. | A pályázati kiírásnak megfelelő határidőn belül elkészítjük
2010. szeptember 30. |
Pályázati űrlapok és útravalós dokumentumok |
Tehetség- gondozás |
Minden pedagógus | Igazgató | Az egyes tantárgyakból kiemelkedő teljesítményű tanulók motiválása, személyiség fejlesztése. | A tanuló egyéni tehetségének intenzív kibontakoztatása és az egyéni differenciálás megvalósítása Egész évben folyamatos |
Versenyek eredményei, feljegyzések |
Szociális modul beépítése a mindennapi munkába | Minden pedagógus | Igazgató | Ha sikerül a tanulók érdeklődését felkelteni. | 2010. I. félév | Beszámoló, napló |
Életpálya modul beépítése a mindennapi munkába | Minden pedagógus | Igazgató | Ha sikerül a tanulók érdeklődését felkelteni | 2010. II. félév | Beszámoló, napló |
Projekt napok szervezése | Minden pedagógus | Igazgató | Ha a tervezett programok teljesültek és a résztvevők jól érezték magukat. | 2010. október
2010. december
2011. március |
A projekteken elkészített produktumok, beszámoló |
Városi IPR munkaközösség munkájába való bekapcsolódás | IPR mk tagjai |
Igazgató, IPR mk.vezetője |
Ha munkánkkal a városi IPR munkát segítjük és az ott hallottakkal pedig az iskolánk munkáját előbbre visszük | Közös dokumentáció | Feljegyzések készítése |
Kapcsolattartás az óvodai csoportokkal | Tanítók | Alsós tanítók | Ha rendszeressé válik a kapcsolat és az óvodás szülők szívesen vesznek részt iskolai foglalkozáson. Az iskolai fejlesztő pedagógus segíti a gyerekek bemérését. | Az egyes foglalkozások látogatottsága | Feljegyzések készítése |
Tagintézmény-vezető együttműködés az ovisuli kísérleti fejlesztőcsoporttal | Ovisuli munkacsoport tagjai |
Igazgató, tagintézmény- vezető |
Ha bekapcsolódnak az iskola életébe, rendszeressé válik a kapcsolat. | Elégedett szülők, eredményes mérési mutatók. | Feljegyzés készítése |
Kapcsolattartás a középiskolákkal. | 7-8. osztályos osztályfőnökök | Igazgató | Beiskolázáskor jelzéssel vagyunk a tanulók esetleges problémáiról illetve a középiskola jelzéssel van az elért eredményekről |
Középiskolai értesítés. Jelentkezési lap mellé az esetleges fontosnak vélt feljegyzések elkészítése. |
Feljegyzés Továbbtanulási jelentkezési lapok |
Együttműködés a szülői házzal | Minden pedagógus | IPR vezető | Ha a szülők bátran megkeresnek problémáikkal bennünket. | Jelenléti ívek. Fogadó órák feljegyzései. | Jelenléti ívek |
Együttműködés a gyermekjóléti szolgálattal | Gyermek- és ifjúságvédelmi felelősök |
Igazgató, , ifjúságvédelmi tagintézmény- vezető felelősök |
Ha a tanulók helyzetén tudunk könnyíteni és ez által a család életét is valamelyest befolyásolhatjuk. | Esetmegbeszélési feljegyzés készítése. | Jegyzőkönyv |
Együttműködés a szak- szolgálatokkal |
Pedagógusok, fejlesztő pedagógus |
Igazgató, tagintézmény- vezető |
Ha időben felismerjük, hogy kinek milyen segítséget kell nyújtani és ezt a segítséget meg is kapják az iskolában. | Szakértői vélemények alapján differenciált foglalkozások szervezése | A differenciált foglalkozások dokumentálása |
Önképzés | IPR mcs. tagjai | IPR vezető | Ha a munkaközösség minden tagja az adott tanévben elolvas legalább egy, a munkájához kapcsolódó szakirodalmat. |
Rövid szóbeli beszámoló Tanév vége |
Feljegyzés |
Éves munka értékelése | IPR mcs. tagjai | IPR vezető | Ha a munkatervben előre meghatározott céljaink és feladataink teljesülnek. | Tanév vége | Feljegyzés |