Jelenlegi hely
TÁMOP 3.1.4. pályázat
Hódmezővásárhelyi Többcélú Kistérségi Társulás 6800 Hódmezővásárhely, Kossuth Tér 1. Postafiók: 23. Telefon: (62) 530-100/252 Fax: (62) 530-185 |
Letölthető anyagjaink (PowerPoint állományok):
Tanulói laptop használata tanítási órákon
Projectpedagógia alkalmazása az integrációs gyakorlatban
A Hódmezővásárhelyi Többcélú Kistérségi Társulás által a TÁMOP 3.1.4 "Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben" pályázati kiírásra benyújtott "Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés a Hódmezővásárhelyi Többcélú Kistérségi Társulás közoktatási intézményeiben" című pályázatának megvalósítására 50 Milló forint támogatást nyert.
A pályázat TÁMOP 3.1.4-08/2-2009-0010 azonosító számot kapta.
A projekt megvalósításának kezdete 2009. május 13. és a befejezése 2010. augusztus 31.
Megvalósítás helyszínei: H.T.K.T. Klauzál Gábor Általános Iskola és H.T.K.T. Klauzál Gábor Általános Iskola Nádor utcai Tagintézmény mindkét feladatellátási hely 25-25 milló forint támogatást nyert, melyet a feladatellátási helyek között nem lehet átcsoportosítani.
A pályázat alapvető célja: A sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozza, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését, a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklésével, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.A pályázat további célja: a regionális operatív programok keretében megvalósuló infrastrukturális fejlesztéseket összekapcsolja a szükséges szakmai (tartalmi, módszertani) fejlesztésekkel, annak érdekében, hogy azok egymás hatásait erősítve, komplex módon járuljanak hozzá az oktatás minőségének javulásához.Részcélok: - kompetencia alapú oktatás elterjesztése-szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítása-digitális írástudás elterjesztése
Projektmenedzsment:
Projektmenedzser: Juhász-Nagy Istvánné
Szakmai vezetők a Klauzál Gábor Ált. Isk. feladatellátási helyen Rácz Jánosné, Nádor Utcai Tagintézmény feladatellátási helyen Gärtner Erika. A projektmenedzser munkáját közvetlenül segíti Miklós Anikó projektasszisztens. A Klauzál Gábor Ált. Isk. feladatellátási helyen az IKT asszisztensnek Rácz Miklós, míg a Nádor utcai Tagintézmény feladatellátási helyre Tatárné Kovács Marianna kapott felkérést.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés a Hódmezővásárhelyi Többcélú Kistérségi Társulás közoktatási intézményeiben
Megvalósítók
Klauzál Gábor Általános Iskola | Nádor Utcai Tagintézmény | ||||
Szövegértés ,, A" | Baricsa Enikő | 5. a | Szövegértés ,,A'' |
Tatárné Kovács Marianna | 2. a |
Matematika ,,A" | Mucsiné Ötvös Anikó | 7. a | Matematika ,,A" | Ungor Edina | 2. b |
Matematika ,,B" (szövegértésben) | Horváth Bálintné | 6. c/1 | Matematika ,,B" (szövegértésben) |
Pálné Molnár Csilla | 2. c |
Matematika ,,B" (szövegértésben) | Bocskai Anita | 4. b | Matematika ,,B" (szövegértésben) |
Varró Ferencné | 3. c |
Szövegértés ,,B" (biológiában) |
Hajdú Ibolya | 7. c | Szövegértés-szövegalkotás "A" | Vincze Éva | 8. c |
Idegen nyelv Angol | Dezső Zsuzsanna | 6/1. csop. | Életpálya ,,A"Művészetek | Tatár Sándorné | 8. c |
Idegen nyelv Angol | Rácz Miklós | 5/1. csop. | Életpálya ,,B"Matematika | Nagyné Venkei Irén | 4. c |
Tantárgytömbösített oktatás bevezetése: Történelem(művészetek-rajz) |
Baranyi Imre (Szilágyiné Szabó Mónika) |
7. a7. b | Tantárgytömbösített oktatás bevezetése: Földrajz(biológia) |
Fábián Imre (Hajdú Ibolya) |
8. c |
Tantárgytömbösített oktatás bevezetése: Informatika(technika) |
Rácz Miklós (Hódi András) |
7. a7. b | |||
Tantárgytömbösített oktatás bevezetése: Földraj (biológia) |
Mucsiné Ötvös Anikó (Karsainé Hegedűs Ildikó) |
7. a7. b | Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatásaSzövegértés, szövegalkotás | Tatárné Kovács Marianna | 2.a |
Tantárgytömbösített oktatás bevezetése: Biológia (földrajz) |
Hajdú Ibolya (Fábián Imre) |
7. c | Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatásaSzövegértés, szövegalkotás | Vincze Éva | 8. c |
Tantárgytömbösített oktatás bevezetése: Természetismeret(történelem) |
Hajdú Ibolya (Bucsai Ferencné) |
6c/1 | |||
Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása Technika és életvitel |
Hajdú Ibolya | 7. c | |||
Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása Történelem, társadalomismeret |
Baranyi Imre | 7. a, 7. b | |||
Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása Szövegértés, szövegalkotás |
Baricsa Enikő | 5. a | |||
Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása Szövegértés, szövegalkotás |
Horváth Bálintné | 6. c |
Támogatott tevékenységeka)Kompetencia alapú oktatás implementációja:a kulcskompetencia területek fejlesztése, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése, adaptációja,1 tanulócsoportban szövegértés-szövegalkotás ,,A",1 tanulócsoportban matematika ,,A",1 választott kompetencia terület, Idegen nyelv-Klauzál, Életpálya -Nádortantárgytömbösített oktatás ( 5%)műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása az oktatási programok, újszerű tanulásszervezési technikák alkalmazását segítő, a kulcskompetenciák fejlesztését támogató modern pedagógiai módszertan alkalmazása§ egy háromhetet meghaladó projekt megszervezése egy témahét megszervezése§ egy moduláris oktatási program megszervezése§ digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális képességek fejlesztése a programban érintett tanórák 30%-ábana pedagógusok felkészítése az intézményi implementációra menedzsment képzés a vezetőknek (2x30 óra)újszerű tanulásszervezési eljárások (2x30 óra)a kompetencia alapú programcsomagok alkalmazását segítő módszertani képzés (30 óra)az infokommunikációs technológiák oktatásban történő alkalmazása (30óra) szaktanácsadói támogatás igénybevételeintézményi folyamattanácsadó,IKT fejlesztési folyamattanácsadó, Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó, IKT fejlesztési mentor-szaktanácsadób)A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javításaIntegrációt elősegítő programok intézményi alkalmazása, intézményi adaptáció megvalósítása,A lemorzsolódás, kirekesztődés megelőzését támogató személyiségközpontú, egyéni tanulási utak, komplex végigkísérési folyamatok kialakítása. A tanulók integrációját elősegítő célzott fejlesztési program megvalósítása§A pedagógusok felkészítése a fenti feladatok megvalósítására, 2-2 tantestületi képzés, tanácsadói szolgáltatások igénybevételec)Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása. Horizontális tanulás - Jó gyakorlat átvétele. Intézményi innováció megvalósítása
Klauzál Nádor
Pályaorientáció Óvoda-iskola átmenet
Környezeti nevelés(erdei iskola) Erdei iskola
Moduláris program Moduláris program
Digitális tananyagfejlesztés Digitális tananyagfejlesztés
§Pedagógiai program átdolgozása§Projektindító nap
Hódmezővásárhely, 2009. augusztus 18.